Answer:
Tengo una hermana y su nombre es Debra, tiene catorce años, tiene cabello castaño. Ella es bonita, inteligente e inteligente.
Explanation:
Please help me arrange the words into complete sentences in: preterite tense!!
1) Ruta W/ caminar / puede / por /la famosa / se
2) pueden / las flores/ tomar/se /de/ fotos
3) el contenedor/botar/no/se/la carne/puede/en
4) puede /en / nadar / el lago se/ en verano
5)se/las estrellas / por la noche /ver / pueden
Answer:
1. Se puede caminar por la famosa ruta
2. Se pueden tomar fotos de las flores
3. La carne no se puede botar en el contenedor
4. En el lago se puede nadar en verano
5. Por la noche se pueden ver las estrellas
Explanation:
¿En qué condiciones viajaban los cruzados? ¿En qué condiciones vivían en los campamentos? La leyenda de al quit
Answer:
còmo supòtànté insígídà pàtàtàk
En la oración “Para aliviar los dolores musculares se emplea la hidroterapia.”, la palabra que contiene un prefijo es
Una ONG Organización no Gubernamental ha de ser, por principio, una
asociación sin ánimo de lucro.
Answer:
A non-governmental organization must be, as a matter of principle, a non-profit association.
Translation
Cómo encontraron la moneda?
Answer:
what do I have to do?? answer English?
Choose five (5) items from the list below and describe each using complete sentences with an adjective from Unit 2.
MODELO: mi amigo Mi amigo es simpático y cómico.
Nueva York
Steve Carell
las canciones (songs) de Celine Dion
el presidente de los Estados Unidos
Steven Spielberg
la primera dama (first lady) de los Estados Unidos
el/la profesor(a) de español
las personas de Los Ángeles
las flores de primavera (spring)
la clase de español
translate into spanish
Answer: Necesito ir ahora , nos gusta visitar,El nuevo reloj de Paco. son las dos y cuarto. A las dos y cuarto. ¿A que hora terminamos? Nuestra verdad. Una hora. ¿A que hora es la clase de educación física? 10:30 p.m. (diez y media) it's all in order
Explanation:
Answer:
1. Necesito irme ahora mismo.
2. Nos gusta visitar.
3. El nuevo reloj de Paco.
4. Son las dos y quince.
5. A las dos y quince.
6. ¿A qué hora terminamos?
7. Nuestra verdad
8. Hora
9. ¿A qué hora es la clase de educación física?
10. Diez y media de pm
Sentence one:
☐ Greet your neighbor. Remember:
Include a greeting.
Sentence two:
☐ Write one sentence in Spanish to show the first thing your neighbor must do to get to the final destination. Remember:
Use tener + que + infinitive.
Use your prepositions (e.g., a la derecha or a la izquierda).
Sentence three:
☐ Write one sentence in Spanish to show him where to stop. Remember:
Use one affirmative tú command.
Use parar.
Sentence four:
☐ Write one sentence in Spanish to tell the correct roads to take. Remember:
Warn him or her what road he shouldn't take and which road he should take.
Use a negative tú command to guide him or her.
Use your en route vocabulary (e.g., turn, pass, cross, etc.)
Sentence five:
☐ Write one sentence in Spanish to tell the exact location of the final destination. Remember:
Start with the name of the location.
Use estar + preposition to be specific.
Sentence one: Buenas tardes, ¿cómo estás?
Sentence two: Tieness que girar a la siguiente calle y luego continuar recto.
Sentence three: Cuando tú estés por llegar al supermercado, debes parar.
Sentence four: Tienes que tomar la calle 11b, no debes tomar la calle 10b porque te desviará del camino. Pasa por la 11b y continúa derecho.
Sentence five: Estarás en frente de la tienda de Ray dentro de pocos minutos, en la avenida 2.
Directions: Conjugate the verb in parenthesis correctly into the sentence using the
preterite tense.
1. Yo
en clase ayer. (hablar)
2. Tú
una carta. (escribir)
3. Ignacio
zapatos en la tienda. (vender)
4. Nosotros
las manos. (levantar)
5. Mis primos
un regalo. (recibir)
6. Ustedes
anoche. (estudiar)
7. Mi hermana y yo
la montaña. (subir)
8. Yo
zapatos rojos el año pasado. (llevar)
9. La familia
la televisión. (mirar)
10. El equipo
el agua. (beber)
11. Los amigos
en el parque. (correr)
12. Mi novio
mi corazón. (romper)
13. Yo
una ensalada. (comer)
14. Mi hermano menor
dinero. (necesitar)
15. Los estudiantes
a la profesora. (escuchar)
16. El grupo
en español. (responder)
17. Yo
los apuntes ayer. (comprender)
18. Rosita no
anoche. (estudiar)
19. Los alumnos
buenas malas. (recibir)
20. Mi madre
una chaqueta blanca. (llevar)
21. Tú
los zapatos grandes. (comprar)
Answer:
habléescribistevendiólevantamosrecibieronestudiaronsubimosllevémiróbebiócorrieronrompiócomínecesitóescucharonrespondiócomprendíestudiórecibieronllevócomprasteExplanation:
fill in the blanks with the correct form of the verb in present tense ella (ver) una pelicula
Answer:
Ella ve una película.
Explanation:
In the sentence "Ella ve una película," the verb "ver" is used in the present tense to match the subject "ella" (which means "she" in English).
In Spanish, the present tense form of the verb "ver" (meaning "to see" or "to watch") conjugates as follows:
Yo veo (I see/watch)
Tú ves (You see/watch)
Él/Ella/Usted ve (He/She/You formal see/watch)
Nosotros/Nosotras vemos (We see/watch)
Vosotros/Vosotras veis (You all see/watch)
Ellos/Ellas/Ustedes ven (They/You all see/watch)
Since the subject "ella" corresponds to the third person singular (he/she/you formal), we use "ve" as the present tense form of "ver" in this sentence.
So, "Ella ve una película" translates to "She watches a movie" or "She sees a movie" in English.
Fill in the blank with the correct form of the adjective.
las chicas ________
Answer:
This is the book ___________ I was looking for.
A
who
B
which
C
whom
D
whose
Answer:
inteligentes
Explanation:
Según el articulo, ¿qué quiere decir la frase "se hace justicia... han cultivado" (párrafo 5) ?
А
Que ha concluido un conflicto histórico
B
Que se ha premiado al esfuerzo constante
С
Que la lucha patriótica por la cultura continua
D
Que el pueblo dominicano ya puede celebrar su diversidad
Answer:C
Explanation:
2 Javier and his friends are at the beach. Complete the following sentences using the words in the box. pesas enferma salud bloqueador de sol 1. Es peligroso tomar el sol si no usas 2. Susana está 3. A Susana le duele el 4. Pedro levanta 5. Caminar en la playa es una buena actividad para la y no puede ir a la playa. estómago porque bebe muchos refrescos. en la playa.
Answer:
1. bloqueador de sol
2. enferma
3. estomago
4. pesas
5. salud
Explanation:
Decide if the following sentence is grammatically correct or incorrect.
Yo no entendiste nada de la leccion
Answer:
incorrect
Explanation:
the correct grammar is:
Yo no entendi nada de la lección
I need help please and thank u
cosas que te dan alegría
Answer:
saber que te compraron algo
jugar
ganar es lo que yo digo
Answer:
Algo que podría darte alegría es saber que eres amado y que estás a salvo.
escribe una historia inventada donde uses, al menos, 5 expresiones con preposicion de la lista y 5 verbos con preposicion de los que estudimos en clase.
Answer:
write an invented story where you use at least 5 expressions with preposition of the list and 5 verbs with preposition of which we study in class. <3
Explanation:
If you don't want to write it just look it up then make sure you replace some words so you understand.... unless you don't want to... <3
Complete:O primeiro jogo de _______ foi disputado em 1892,com regras bem diferentes das praticadas atualmente.Na ocasião,eram nove jogadores em cada equipe e a bola utilizada era de futebol.Por volta de 1897-1898,as equipes de cinco pessoas passaram a ser o padrão.E em 1981,cria-se a primeira bola oficial para a prática do esporte.
Answer:
baloncesto????
Beatriz e Ignacio ___ una vez durante la fiesta.
A. Bailaron
B. Bailabais
C. Bailaban
D. Bailasteis
Answer:
A
Explanation: cuz yes
Answer:
Ф A. Bailaron.
Explanation:
Beatriz e Ignacio bailaron una vez durante la fiesta.
...
Prompt
You have been working through a lot of material that includes sorting grammatically correct and incorrect sentences.
Directions: Take a look at the sentences below that require spelling changes in the preterite tense for (-CAR, -GAR, -ZAR
verbs). Observe the situations when a spelling change is needed and what the change is. Make your best guess and create a
general grammar rule for these 3 types of verbs, in your own words, that you think could explain the grammatical structure.
Then, test your rule to see if it applies to the example sentences. We are not looking for a textbook grammar rule, but rather
a creation of your own.
Hint: Note the subject pronoun.
Pay attention to the type of verb. (-ar, -er, -ir)
Determine the conjugations for regular preterite tense verbs.
See if any patterns occur.
Example readings:
Me la gusta tocar el violín. Yo toco el violín en la escuela para practicar y yo lo toqué al concierto anoche. ¿Tocaste tú?
A mi amiga toca el violín también. Ayer ella lo tocó conmigo. Tocamos muy bien. ¡Los estudiantes de la escuela visitante
no
tocaron como nosotros! A veces tocamos tanto que se hinchan nuestros dedos y tenemos que descansar.
¿ Jugaste tú deportes o algo más después de escuela? Yo jugué unos videojuegos y después mi familia y yo
jugamos afuera. Mi hermano jugó al béisbol con mis padres. Ellos jugaron lanzadora y jardinero (pitcher and outfielder). Mi
hermano tiene el asma y necesitó medicamentos para respirar.
Hola amigo, ¿tienes tiempo entre las clases para almorzar? Javier y Julia ya almorzaron a la 1. Yo no almorcé con
ellos. Almorzamos en el patio ayer y hacía sol. ¿Almorzaste algo? Es importante comer para que estés sano y en buena
Answer:
The answer is ser and estar, it is better to use "ser" when you are expressing something that will be permanent, or most likely will be permanent, and it is better to use "estar" to express something that is likely to end in a short or medium term. Sometimes the verbs are interchangeable, in such cases is not needed to explain the length of the state expressed by the sentence.
Not sure what the answer is, please help
Answer:
If the subject is you (usted), he (el), or she (ella), drop the -ar and ad -a
If the subject is I (yo), drop the -ar and add -o
If the subject is you (tu), drop the -ar and add -as
If the subject is you all or they drop the -ar and add -an
If the subject is we drop the -ar and add -amos
Explanation:
Sorry im late
Excuses
Choose the correct translation.
I am doing my homework.
Your answer:
Estoy haciendo la tarea.
Estamos haciendo la tarea.
Estar haciendo la tarea.
Estoy hacer la tarea.
2. I am sweeping the floor.
Your answer:
Estoy barriendo el suelo.
Estamos barriendo el suelo.
Estar barriendo el suelo.
Estoy barrer el suelo.
3. We are dancing.
Your answer:
Estamos bailando.
Estoy bailando
Estar bailando.
Estoy bailar.
If you speak Spanish can u pleas help me
Juanita estudia mucho y saca buenas notas. Rita estudia poco y teresa nunca estudia. Juanita es ________ estudiosa de las tres.
Answer:
la mas es la contestación a tu pregunta
Answer:
О la más.
Explanation:
Juanita estudia mucho y saca buenas notas. Rita estudia poco y Teresa nunca estudia.
Juanita es la más estudiosa de las tres.
...
¿Cuáles son las características del lenguaje utilizado en un texto de divulgación?
Un texto de divulgación es un texto que tiene como objetivo presentar información compleja de manera clara y accesible para un público no especializado.
Algunas características del lenguaje utilizado en un texto de divulgación son:
Uso de lenguaje sencillo y claro para que cualquier persona pueda entender la información.Inclusión de términos técnicos y científicos pero con explicaciones para facilitar la comprensión.
Uso de ejemplos y analogías para ilustrar y hacer más fácil la comprensión de conceptos complejos.
Utilización de estructuras simples y coherentes para facilitar la comprensión de la información.
Exposición de la información de manera organizada y jerarquizada para evitar confusiones y favorecer la retención del contenido.Incorporación de recursos gráficos como imágenes, gráficos, tablas y esquemas que faciliten la comprensión y la retención de la información.
Además, un texto de divulgación busca ser atractivo y persuasivo, para captar la atención del lector y motivarlo a seguir leyendo.
Por lo tanto, puede incluir elementos retóricos como preguntas, anécdotas o ejemplos que llamen la atención del lector y lo involucren en la lectura.
Learn more about texto de divulgación at https://brainly.com/question/22140441
#SPJ11
Write your questions and answers using at least five question words and the verbs “to like”, “to have”, “to want”, “to prefer”, and “to use.
En esta pregunta escribimos preguntas y respuestas usando al menos cinco palabras interrogativas y los verbos
What is an interrogative word?In linguistics, an interrogative word is a function word used for the unknown item in an information statement.
¿te gusta el fútbol? si me gusta¿tienes buenas notas en la escuela? no, falléquieres dulces? si yo quiero¿Prefieres el baloncesto? no, prefiero el futbolusas lapices? sí, yo usohave, in Spanish, twelve interrogative and exclamatory pronouns, some of which are derivations to agree in gender and number with the noun.
Learn more about interrogative in brainly.com/question/22898599
#SPJ1
Please help someone real and not a bot it's important.
Answer:
1- escucho
2 llegamos
3 ayuda
4 necesitamos
5 habla
6 sacan
7 lleva
8 enseña
9 . usan
10 trabajan
11 visitas
Hope this help! I might tried my best but if you want to make sure you can search up AR verbs conjugation chart and used that!
Answer:
1. escucho
2. llegamos
3. ayudan
4. necesitamos, estudiamos
5. hablan
6. sacamos
7. llevan
8. enseña
9. usa
10. trabajan
11. visitas
:)
In writing about Un Chien Andalou (Fig. 10.38), Luis Buñuel claimed that his aims were to evoke instinctive reactions of attraction and glorification in the audience.
a. True
b. False
The statement "In writing about Un Chien Andalou (Fig. 10.38), Luis Buñuel claimed that his aims were to evoke instinctive reactions of attraction and glorification in the audience" is False.
Luis Buñuel's film Un Chien Andalou (An Andalusian Dog) is a classic example of Surrealist cinema. It's a silent short film created in collaboration with the artist Salvador Dali. It was released in 1929. This movie is known for its unconnected, fragmented, and seemingly pointless series of scenes.
The film Un Chien Andalou has often been seen as a deliberate assault on the spectator's consciousness and an attempt to produce a mood of anxiety and terror rather than one of attraction and glorification. Its stated goal was to "assault the viewer with the most startling, vivid, and incongruous visual images possible," with the ultimate aim of freeing the audience from their conventional thought patterns.
This, in turn, would stimulate their creativity by enabling their unconscious to take over
Learn more about An Andalusian Dog at
https://brainly.com/question/32147191
#SPJ11
4 ejemplos de la vida cotidiana donde se aplique la primera ley de Newton
Your pen pal has asked you to tell him or her about a recent school vacation. In Spanish, write a letter
to your pen pal telling him or her about your most recent school vacation. You may wish to include:
• when you took the vacation
• the season of the year
• what the weather was like
• length of the vacation
• with whom you spent your time
• holidays that you celebrated
• places that you visited
• activities during the vacation
• whether you enjoyed the vacation
• plans for the next vacation
Write affirmative or negative sentences to express whether or not you participate in the following activities. Part A jugar fútbol con el abuelo de mi mejor amigo, Part B ir de viaje con mis amigos, Part C ir de compras con la maestra de historia ,Part D ir al cine con mi mejor amiga, Part E cocinar con mi madre